Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen
In 1911 koopt het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen op de Driejaarlijkse Tentoonstelling in Antwerpen een eerste werk van George Minne: Buste van een man (inv. nr. 1714). Tijdens het interbellum verwerft het museum zes werken van de kunstenaar: twee beelden en vier tekeningen. De kleine reliekdrager wordt aangekocht in 1926 en is het enige marmeren beeld in de verzameling Minne van het KMSKA. Een jaar later schenken De Vrienden van de Moderne kunst drie tekeningen: Christus uit 1921 en twee voorstellingen van Moeder en kind uit 1920 in zwart krijt. De collectie tekeningen wordt in 1928 nog verrijkt door de schenking van een grote houtskooltekening uit 1926 met de voorstelling van een Piëta. De Belgische Staat geeft tenslotte in 1938 een bronzen Piëta in permanente bruikleen.
Na de Tweede Wereldoorlog wordt de Minne-collectie van het museum tussen 1949 en 1994 nog verrijkt met een tekening en acht beelden. In 1949 verwerft het museum uit de verzameling van Henry Van de Velde een gipsontwerp voor het Voldersmonument, ook gekend onder de Franse titel Solidarité. Een bronzen versie van hetzelfde werk en De grote dokwerker verwerft het museum in 1950 op de veiling Burthoul in Brussel.
Het rijke legaat van Sara en Marthe Huysmans - sinds 1982 opgenomen in de collectie - omvat onder meer drie beelden en een tekening van George Minne: de houtskooltekening Staand naakt uit 1929, een stenen beeldje Ineengestrengeld paar, een bronzen versie van Buste van een vrouw uit 1926 en Naakte jongeling, eveneens in brons uitgevoerd. Marthe Huysmans voegt daar in 1984 nog een bronzen Naakte jonge vrouw aan toe.
Tenslotte koopt het museum in 1994 een tweede bronzen versie van de torso De grote dokwerker uit circa 1912-1913.
In totaal bezit het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen zestien werken van Minne. Slechts drie ervan dateren uit Minnes symbolistische periode van voor 1900: De kleine reliekdrager, Solidariteit in brons, beide aangekocht, en de gipsen versie van Solidariteit, geschonken door Henry Van de Velde. De meeste overige werken zijn verworven door schenking, legaat of bruikleen en dateren alle uit de late scheppingsperiode van de kunstenaar.